Top 6 technologieën voor kunstmatige intelligentie

Heeft u zich ooit een technologie voorgesteld die alle repetitieve taken zou vervangen en mensen zou ontlasten van het uitvoeren van zware arbeid? Kunstmatige intelligentie is een technologische klap die de wereld sinds 1955 stormenderhand blijft veroveren. De komst van internet heeft ertoe bijgedragen dat deze technologie exponentieel is gegroeid en dat deze nu exponentieel vooruitgaat. Het is gestroomlijnd met wijdverbreide sub­technologieën en toepassingen, variërend van biometrie en computervisie tot intelligente apparaten en zelf­rijdende auto's.

Er zijn veel voorspellingen gedaan over welke nieuwe ontwikkelingen er worden verwacht op het gebied van kunstmatige intelligentie. Opkomende trends voeden de rage van kunstmatige-intelligentietechnologieën. Analytics Insight beoordeelt een dataset op basis van wat onderzoekers aan het bestuderen waren en heeft daarom de top tien van kunstmatige-intelligentietechnologieën opgesomd die de wereld naar het volgende niveau van innovatie zullen brengen. Hier is een selectie van de top 6 kunstmatige-intelligentie­technologieën die we onder de loep zullen nemen.

1. Machine Learning (ML)

Machine learning is een discipline in de studie van de informatica en een cruciale tak van kunstmatige intelligentie. Het belangrijkste doel is om nieuwe technologieën te ontwikkelen die computers in staat stellen nieuwe talen en taken te leren en zo intelligenter te worden. Met behulp van algoritmen, Application Programming Interfaces (API's), ontwikkeling, trainingstools, big data en applicaties worden Machine Learning platforms tegenwoordig over de hele wereld steeds populairder. Altair, Amazon, Databricks, Dataiku, DataRobot, Google, H2O.ai, IBM, KNIME en Microsoft zijn toon­aangevende bedrijven die Machine Learning platforms verkopen.

Machine Learning helpt bij het automatiseren van repetitieve taken. Automatisering wordt tegenwoordig op grote schaal toegepast in de wereld. Een van de voordelen van machine learning is ervoor te zorgen dat u minder tijd en geld gebruikt om een bepaalde taak uit te voeren die anders meer tijd zou hebben gevergd met menselijke arbeid. U bent klaar om het algoritme ingewikkelde taken in uw bedrijf te laten uitvoeren, waardoor u de werkdruk kunt verminderen.

Machine Learning platforms hebben een brede toepassing. Verschillende bedrijven en organisaties kunnen profiteren van de voordelen van machine learning om hun markt te laten groeien en de menselijke werkprestaties te verbeteren. Zorgverleners, eigenaren van e-commercesites, waaronder online gamers zoals casino's en fabrikanten gebruiken allemaal Machine Learning om voorop te blijven lopen in hun respectievelijke niches.

2. Marketing-automatisering

Marketing- en verkoopteams hebben kunstmatige intelligentie geadopteerd en geprofiteerd van kunstmatige intelligentie waarmee ze marketingautomatisering kunnen gebruiken. Methoden waarin kunstmatige intelligentie wordt geïntegreerd door middel van geautomatiseerde klant­segmentatie, integratie van klantgegevens en campagnebeheer, een strategie, worden veel gebruikt en zijn uitgegroeid tot een pionier in het toepassen van marketing-automatisering.

Van het besparen van tijd en energie tot het genereren van meer inkomsten, de impact van verkoop- en marketing-automatisering combineert het automatiseren van repetitieve taken. Het helpt de bedrijfs­voering te stroomlijnen door de ondernemers te helpen zich meer te concentreren op het onderhouden van klantrelaties.

3. Internet van gedrag

Heeft u ooit geprobeerd te begrijpen hoe kunstmatige intelligentie probeert de gegevens die worden verzameld van de online activiteiten van gebruikers te begrijpen vanuit een gedrags- en psychologisch perspectief? De meeste mensen hebben wel eens gehoord van het Internet of Things (IoT), maar nog nooit van het 'internet van gedrag'. De ontwikkeling van data-analyse in combinatie met gegevens die via het internet der dingen worden verzameld, laat zien dat er nu meer dan ooit mogelijkheden zijn om te begrijpen waarom en hoe mensen bepaalde beslissingen nemen.

In casino's is het internet van gedrag essentieel om de gokpsychologie te begrijpen en dat de operators hun aanbod kunnen afstemmen om gebruikers beter aan te spreken. Het is ook gunstig omdat het gokbedrijven in staat stelt problemen op te sporen die gokkers doormaken om zo stappen en maatregelen te nemen om hen te helpen. Gezien de toegenomen regeldruk op online casino's die het internet van gedrag gebruiken, is het net zo belangrijk geworden als alle andere technologische ontwikkelingen.

4. Virtual Reality (VR)

Virtual Reality verwijst naar een door de computer gegenereerde omgeving met scènes en objecten die nauwkeurig lijken, waardoor de gebruiker het gevoel krijgt dat hij wordt ondergedompeld in zijn omgeving en dat deze realiteit wordt waargenomen via een apparaat dat een Virtual Reality headset wordt genoemd. Virtual Reality helpt ons te leren hoe we specifieke toepassingen kunnen uitvoeren en de kwaliteit van sport­training te verbeteren om de prestaties te maximaliseren.

Virtual Reality heeft de kracht om ons in de toekomst te projecteren. Het wordt tegenwoordig gebruikt in geneeskunde, cultuur, sport, onderwijs en architectuur. Door gebruik te maken van Virtual Reality, zoals ontleding van spieren in de medische sector en rondleidingen in musea, stelt Virtual Reality ons in staat grenzen te overschrijden die anders ondenkbaar zouden zijn.

5. Content creatie

In de afgelopen jaren werd de inhoud van video's, advertenties, blogs en whitepapers gemaakt door mensen. Toonaangevende merken, zoals CBS, gebruiken tegenwoordig kunstmatige intelligentie om inhoud te genereren. Ai-Wordsmith is een van de populaire tools die worden gebruikt door geautomatiseerde inzichten, die Neuro Linguïstisch Programmeren (NLP) toepassen om nieuwsverhalen te maken.

Een van de vele voordelen van het gebruik van kunstmatige intelligentie bij het maken van inhoud is het verbeteren van gebruikerservaringen via chatbots, het genereren van datagestuurde inzichten en de juiste contentmarketing.

6. Beeldherkenning

Beeldherkenning verwijst naar het proces van het identificeren en detecteren van een functie in een video of een magiër. Het mechanisme helpt bij het aanzienlijk verwerken van zoekopdrachten naar afbeeldingen en het detecteren van kenteken­platen, het diagnosticeren van ziekten en het bestuderen van persoonlijkheden.

Beeldherkenning als een vorm van kunstmatige intelligentie heeft de afgelopen jaren aanzienlijk bijgedragen aan verbeteringen in bewakingssystemen, CCTV en gezichts­herkennings­technologie, naast andere innovatieve functies.